HTML

Számítógépes játékok

Érdekességek számítógépes játékokról

Friss topikok

  • Szali86: Betelt a hely, ezért többi cikket új oldalon találhatjátok meg. A kommentek felett látható ajánlot... (2011.01.26. 02:17) Számítógépes játékok

Linkblog

Számítógépes játékok 6

2011.07.30. 14:36 Szali86

Számítógépes játékok 6

 

 

NFS vagy TDU? *folytatás

 

Idén újra elkezdtem játszani az NFS Carbon-nal és a Most Wanted-del. Előbb a Carbon-nal kezdtem. Meglepődtem, hogy mekkora különbség van a két játék grafikája között. Amikor megjelent ez a két játék fel sem tűnt, mivel nem egyből ugrottam neki a folytatásnak.

 

NFS Most Wanted

Police Reloaded

Visszahozták a nagy elődök (Hot Pursuit 1-2) rendőrös üldözéseit, és érdekes fenyőerdős tájait. Rockport City-ben járunk, ami megint csak egy fiktív helyszín, de számos elemet emeltek át valós nagyvárosokból, mint például a Time Square-t és a tenger parton lévő vidámparkot. Főhősünk egy illegális autóversenyző, és éppen a játék főellenségével, Razor-rel küzd az utakon, amikor hirtelen elkapják a rend őrei. Mivel ettől még érvényes a fogadás, hősünknek oda kell adnia kocsiját Razor-nek. A megátalkodott Cross Őrmester most az egyszer még elengedi a srácot (bizonyítékok híján), így van esélye visszavágni Razor-nek. Csakhogy a BMW M3 GTR (E46) nélkül elég nehéz lesz felküzdenie magát újra csúcsra. Kezdetben három kocsi közül választhatunk. Egy Lexus IS 200, egy Chevrolet Cobalt SS és egy Fiat Punto közül. Mia (Josie Maran) biztosít nekünk egy garázst is. Megbíz minket azzal, hogy a fekete listán lévő mind a 15 tagot győzzük le versenyben. Később kiderül, hogy minden legyőzött tagot elkapta a rendőrség. Majd mikor Razor-t is legyőztük Mia bevallja, hogy ő egy beépített rendőr, és futni hagy minket az újonnan visszaszerzett BMW M3-assal.

A játékban körülbelül harminc kocsi közül választhatunk. Ebben a választékban megtalálhatóak az utóbbi idők legnépszerűbb versenyautói, főleg amerikai, japán és európai kocsikról (német, olasz, francia, brit) van szó. A legjobb kocsi a Porsche Carrera GT 2. Kicsit fura is, hogy egy Porsche vagy Lamborghini után miért kell még a főszereplőnek a 3-as BMW, de itt elvekről van szó. :)

Blacklist

A feketelista személyenként kb. 4-5 versenyt tartalmaz (később 8-10). Ha ezek nagy részét letudtuk, kihívhatjuk a körözött személyt egy párbajra, ami 2-3 versenyből áll. Ha menet közben kilépsz a játékból, akkor újra kezdheted a párbaj első versenyétől. (Szóval nem érdemes kilépni.)

A verseny számok között megtalálhatóak a szokásos sprint (százalékban mérik, hogy mennyi van még vissza a pályából), körverseny (általában 2-3 kör) időmérő (itt fizetőkapukon kell időre áthajtani, amíg le nem telik a részidő) és a drag (sebességet kell váltani, még akkor is,ha automata sebváltóval játszol). Utóbbi a játék legnehezebb típusú versenyszáma. Minden NFS-ben szerepel egy ilyen jellegű nehéz verseny, csak valahol ehelyett drift van, vagy highway battle. Ebből a részből teljesen kihagyták a drift-et, aminek eleinte örültem, de most már talán bánom is. A drift versenyek igazából elég jó szórakozást nyújtanak, de nekem legalábbis nagyon rá kell hangolódnom. Visszatérve a drag-re, ilyenkor belső nézetből irányítjuk az autót és nagyon oda kell figyelnünk a sebességváltáskor, mert, ha rosszul küldjük, akkor vagy lemaradunk, vagy leégetjük a motort. Drag-nél megváltozik a kocsik fizikája is. Sokkal életszerűbb, és nehezebb az irányítás, ráadásul még a karambolok is egyből total car-t eredményeznek. A legtöbbször viszont kihagyhatjuk ezt a versenyt, ha a többi verseny számban nyertünk. Régen úgy játszottam, hogy mindig csak a legkönnyebb versenyeket csináltam meg, a többivel nem foglalkoztam, most viszont már minden versenyt megnyertem, ami azért is előny, mert így több pénzhez juthattam. Apropó pénz, ... most úgy játszottam végig ezt a részt, hogy végig a kezdő kocsival voltam (nekem ez a Cobalt SS volt), tehát igaz az állítás, amit korábban pletykáltak, hogy a játékot végig lehet vinni bármelyik autóval. Ez szép teljesítmény volt az EA Black Box-tól, dicséretes, hogy ezt megoldották. Viszont kihívásokkal teli küzdelmekben lesz része annak, aki nem vesz egy drága sport kocsit, hanem végig csak a kezdő kocsival akar győzni.
A versenyek közt körül belül három versenyenként (de ez változó) bekapcsolódnak az üldözésbe a rendőrök is. Először még csak az alap rendőrségi FORD-dal, majd később különböző sport kocsikkal is. A legerősebb rendőrautó a játékban a Corvette C6. Találkozunk majd rendőrségi SUV-okkal is. Ezek elég gyakran megrohamoznak minket szemből. A rendőrös küldetéseket mérföldkőnek nevezik a játékban. Ezek általában a törj össze n számú rendőrkocsit, vagy menekülj el x idő alatt, vagy okozz y dollárnyi kárt az államnak, vagy a legnehezebb, bírd ki, hogy 10-20 percig üldöznek és utána menekülj el. Ezekbe a mérföldkövekbe bármikor belecsöppenhetünk magunktól is verseny közben, de szánt szándékkal is kiválaszthatjuk őket a menüből. Ilyenkor egyből azzal kezdünk, hogy egy rendőr észrevette az autónkat, és már menekülni kell. Az üldözés során bevethetnek még rendőr helikoptert is, ami miatt nehezebb lesz elmenekülni ugyanis amíg felettünk köröz, addig leadja a drótot a rendőrautóknak is. Ebben az esetben érdemes egy alagútban vagy föld alatti parkolóban meghúzni magunkat, vagy megvárni, míg kifogy az üzemanyag a helikopterből.Egy vicces/érdekes bug-nak lettem szemtanúja, ugyanis az autópályán található egy nagy emelkedő és ott a helikopter olyan közel jön az úthoz, hogy az alatta közlekedő autókat "lekaszálja", és egyszer épp egy rendőr autóval tette mindezt. Elvileg pedig nem lenne szabad neki ennyire alászállni... :)

Arcade 4ever

A játékmenet meglehetősen arcade-os, de mivel majdnem mindig ez volt az NFS-ek fő profilja, így szerintem nincs okunk panaszkodni. Ebben a részben bevezették a slow motion-t, amit alkalmazva a főszereplő behúzza a kéziféket, és lassítva manőverezik. Ez nagyon alkalmas arra, hogy a rendőröket lerázzuk, megtévesszük, és elkerüljük a hirtelen elénk táruló akadályokat. A kézi féket automatikusan húzza be a gép (ilyenkor a kocsi sebessége nagyjából felére csökken), ha megnyomtad a slow mo-t, viszont innentól már te irányítod a verdát. Továbbá felszerelhetjük a kocsikat nitro-val is, ami újratöltődik, nem úgy mint a valóságban. Az Underground 1-2-ben csak akkor töltődött vissza, ha közelről elkerültünk egy járművet, vagy egy frontális ütközést. Később a Pro Street-ben már teljesen reális lesz, mert egyáltalán nem töltődik vissza a nitro. Az autók tunningolhatók (az Underground 1 óta) és még azt is megadhatjuk, hogy inkább a gyorsulásra vagy a végsebességre gyúrunk. Vagy a nitro-nál az időtartamra vagy az erőre, kereknél a tapadásra vagy csúszásra. (A Carbon-ban már jobban skálázhatók ezek a beállítások). Szerintem jobb, ha az ember marad az arany középútnál, szóval mindenféle skálázgatás nélkül is játszható. A kocsik optikai tunningban is részt vehetnek, de ez nem befolyásolja annyira nagy mértékben a menetstabilitást, mint a későbbi részekben. Igaz később is megoldható, hogy külsőre semmit nem tunningolsz a kocsin. Ezt szeretem is, mert így esetleg multiban előnyökhöz juttathat, hogy látszólag egy szar csotrogánnyal vagy, de belül meg maxos minden. Ha már a multinál tartunk igazi multi csak a Carbon-tól van a játékban, de ezt szokás szerint nem próbáltam, mert single-ben szeretek játszani. A mesterséges intelligencia elég jó, de még mindig messze van az élethűtől. Ugyanis legtöbbször vagy az van, hogy mindenki lehagy és hátul kullogsz, vagy te hagyod le az egész kocsisort, vagy nagy ritkán az elsővel kell küzdened, amíg a többiek nagyon lemaradnak. Vajon mikor lesz már az, hogy teljesen kiszámíthatatlan legyen és előfordulhat, hogy a 3-4. helyezett is néha első lesz...? Ugyanakkor csalnak is előszerettel az NPC-k. Amikor le vannak maradva, hirtelen a semmiből utólérnek, olyan is volt, h a térképen láttam, hogy ott rövidített, ahol fal van (!) és a rendőrökről nem is beszélve, akik még a legszarabb alap rendőrkocsival is utolérik a Lamborghini-ket is akár. A SUV-ok is csalnak, mint állat. Nekem ne mondja senki, hogy egy 250-300-zal haladó Porsche-t képesek utolérni a 300 méterrel később induló SUV-ok. Pedig a játékban ez minden napos.

A város nagyon érdekes, van itt baseball stadion, vidámpark, golfpálya, egyetem, meg minden ami egy rendes városba kell. Az üldözésekkor nekimehetünk a különböző rombolható tárgynak, mint benzinkutak, rádióantennák, fizetőkapuk...stb. Ezek nagy része ütközéskor robban vagy ledől ezzel maga alá temetve néhány rendőrt, vagy akadályt képezve a később arra járó rendőröknek. A versenyző autókra nincs semmilyen hatással, ami kicsit gáz. (Később az Undercover-ben már igen, és ez versenyelőnyhöz juttathat.) A játékosra meg azért nincs hatással, mert akkor semmi értelme nem lenne rombolni, ha ezzel magunkat sodornánk bajba. Szerencsére ez a játék végig nappal játszódik, általában naplementében versenyzünk, ami nagyon hangulatos tud lenni, Időnként beborul az ég és esik az eső, de ez nem változtat nagyban a menetstabilitáson. A két Underground rész után jó volt végre megint nappal versenyezni. Ez is érdekes, hogy más játékokban meg tudják oldani, hogy váltakozzanak a napszakok, az NFS-ben meg miért nem? Már nagyon uncsi ez, hogy egy rész este egy rész nappal... és most 2011-et írunk, de az NFS sorozat még mindig ezzel szórakozik!!!

Már nem tudom, hogy az alapbeállítások hogy szólnak, de nekem a legoptimálisabb billentyűzet konfig az volt, hogy "A" slow mo, "bal Shift" felfelé váltás, "bal Control" lefelé váltás, "Space" kézifék, "bal Alt" a Nitro.

Summázva

Összességében elég jó játékot tettek le az asztalra a Black Box-os fiúk. Majdnem mindenhol 90 fölött értékelték az újságokban. A Carbon erre rátett még néhány lapáttal, de érdekes módon ugyanez a játékmenet már a 2008-as Undercover-ben nem jött be a játékosoknak.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitogepesjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr203111955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása